За наступними посиланнями знаходиться розбір розв’язків окремих завдань
Всеукраїнських учнівських олімпіад з
інформаційних технологій:
http://webconnect.dp.ua/p7t3f67wh83/
http://webconnect.dp.ua/p2t0v70hp89/
http://webconnect.dp.ua/p71stv0f3yq/
https://www.youtube.com/c/ИгорьОхота
Рекомендації ДОІППО щодо організації ІІ етапу олімпіади
Олімпіада проводиться у один (практичний) тур. Буде запропоноване комплексне,
інтегроване завдання на використання інформаційних технологій, що вивчаються в
курсі «Інформатика» (крім програмування, в тому числі програмування на VBA).
авдання олімпіади розраховані на
виконання у середовищі MS Office 2010 Professional.
Зміст завдань для II етапу олімпіади має
базуватися на навчальній програмі предмета «Інформатика» профільного та
поглибленого рівнів.
Завдання практичного туру розраховане
на 4 години та складається з декількох задач, пов’язаних тематично.
Кожна з задач повинна розв’язуватись
виключно засобами відповідного додатку MS Office чи іншого програмного засобу, який
вказано в умові задачі. Завдання має носити прикладний характер та моделювати
життєву ситуацію з певної галузі людської діяльності.
Завдання повинні вирішуватися за
допомогою засобів офісних додатків, що передбачає:
- у текстовому процесорі: створення
текстового документу із використанням засобів форматування, редагування та
пошуку, вбудованих та зв’язаних
об’єктів, стилів, посилань та розсилок,
засобів рецензування;
- у табличному процесорі: створення та
опрацювання табличних даних із використанням засобів форматування, редагування,
фільтрації, сортування та пошуку, вбудованих та зв’язаних об’єктів, стилів,
вбудованих функцій та засобів аналізу даних, ділової графіки;
- у системах управління базами даних:
проектування моделі бази даних та її реалізація з можливістю опрацювання даних
на рівні таблиць, запитів, форм та звітів (форматування, редагування, пошук,
фільтрація, сортування та обчислення за допомогою вбудованих функцій);
- у програмі для створення презентацій:
проектування моделі презентації та її реалізація із використанням засобів
форматування та редагування, анімації, вбудованих та зв’язаних об’єктів,
стилів, посилань, створення навігації по слайдах, використання елементів
керування.
Під час роботи над завданням учасник
самостійно обирає послідовність виконання окремих його складових. Додаткове
прикладне програмне забезпечення надається учасникам тільки у випадку, якщо
його використання передбачається умовами завдання.
Перевірка та оцінювання завдань олімпіади
Критерії оцінювання та розподіл балів
по кожному критерію розробляються авторами завдань та затверджуються членами
журі до початку перевірки завдань. Критерії відображають відповідність обраних
засобів та ефективність їх використання для вирішення окремої частини завдання.
Кожна задача оцінюється визначеною кількістю балів відповідно до критеріїв.
Результатом роботи учасника є загальна сума балів за кожну виконану задачу.
У разі, якщо частина завдання, яка
оцінюється за певним критерієм виконана учасником частково, журі за узгодженою
пропорцією нараховує за цим критерієм неповну кількість балів (наприклад,
учасник під час створення презентації обсягом 10 слайдів, за умовою задачі,
створив тільки 8, але вони відповідають даному критерію).
Рекомендована кількість критеріїв для
однієї задачі – до 10. Для більш складних в оцінюванні задач це число може бути
збільшене до 20.
При оцінюванні необхідно звернути
увагу на суворе дотримання вимог до формату, змісту та імен файлів-результатів.
Учаснику забороняється вносити у зміст файлів-результатів будь-яку інформацію,
яка ідентифікує учасника олімпіади. У разі порушення вимог до учасників
застосовуються санкції: відсотки штрафних балів або незарахування задачі
взагалі.
Учасникам забороняється використовувати
VBA та програмні
засоби, що не вказані у завданні. Файл-розв’язок не повинен містити абсолютні
посилання, копії змісту файлів-зразків (наприклад, файл-зразок має вигляд
скріншоту сторінки текстового документа, учасник здав на перевірку копію цього
скриншоту у файлі-результаті).
Науково-методичне забезпечення олімпіади
1.
Пикуза
В., Гаращенко А. Економические и
финансовые расчеты в Excel, BHV, 2000.
2.
Блюттман К., Фриз У. Анализ данных в Access Питер, 2005.
3.
Завадський
І. О., Забарна А. П. Microsoft Excel у профільному навчанні, BHV, 2011.
4.
Кашаев С. Офисные решения с использованием MSExcel 2007 и VBA, Питер, 2008.
5.
Костюков
В. П., Мотурнак Є. В. Інформаційний працівник, BHV, 2011.
6.
Кузічев М. М. Олімпіада з інформаційних технологій //
Комп’ютер в школі та сім’ї. – 2004. - №8. - С.44-47.
7.
Кузічев М. М. І Всеукраїнська олімпіада з інформаційнихтехнологій:
пошуки, досвід, перспективи // Комп’ютер в школі та сім’ї. – 2004. - №7. -
С.48-50.
8.
Левченко О. М., Коваль І. В., Завадський І. О. Основи створення комп’ютерних презентацій, BHV, 2010.
9.
Несен А. MSWord 2010, Солон, 2011.
10.
Сайман Дж. Анализ данних в Excel, Диалектика, 2004.
11.
Сергеев А.П. MSOffice 2010, Диалектика, 2011.
12.
Збірник
завдань для державної підсумкової атестації з інформатики 11 клас, Ранок,
2010.
13.
Гущина
Н. І., Кузічев М. М. ІІ Всеукраїнська олімпіада з інформаційних технологій // Інформатика
та інформаційні технології в навчальних закладах – 2013. - № 3.
Рекомендовані Інтернет-джерела
1.
http://microsoft.ua/education
2.
http://office.microsoft.com
3.
http://mcenterdnepr.inf.ua
4.
http://itolymp.com/
5.
http://www.dnepredu.dp.ua/ez
6.
http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/index.html
|