Усі учасники конкурсу
«Учитель року-2013» у номінації «Інформатика» показали високий рівень
професійних знань, педагогічної майстерності, знання основ психології,
методичних рекомендацій щодо організації уроку відповідно до вікових груп
школярів, уміння використовувати інформаційно-комунікаційні технології як
навчальному процесі, так і при організації та проведенні роботи по пошуку,
збереженню, використанню інформації у різних життєвих ситуаціях.
За попередньою
домовленістю при підведенні підсумків уроків учасники конкурсу оцінювали
результати роботи учнів вербально.
Бондар Олена Миколаївна. Провела урок
інформатики у 6 класі. Тема уроку – «Створення міні-проекту засобами мови
програмування Скретч». Відповідно до навчальних програм інформатика не входить
до інваріантної частини робочих навчальних планів загальноосвітніх навчальних
закладів. Проте з початку 2013-2014 року згідно Нових навчальних планів
інформатика поступово буде входити до інваріантної частини, розпочинаючи із 5
класу. Метою виступу Олени Миколаївни було показати уміння учнів працювати у
середовищі об’єктно-орієнтованого програмування Скретч, щоб пропагувати у
подальшому впровадження саме цього програмного забезпечення у загальноосвітніх
закладах району, що значно уніфікує навчально-виховний процес з інформатики.
Мінаєва Ольга Петрівна. Провела урок
інформатики у 10 класі. Тема уроку – «Використання гіперпосилань у
презентаціях, створених за допомогою Microsoft PowerPoint». Успіх діяльності у
сучасному інформатизованому суспільстві значною мірою залежить від того, як
може людина (чи фірма) вдало презентувати себе (чи свою діяльність). Саме тому
практично всі виробники програмних продуктів загального призначення значну
увагу приділяють розробці програм, призначених для створення презентацій.
Шкільною програмою передбачено вивчення програми від Microsoft, а саме – Microsoft PowerPoint. Цей програмний продукт
дозволяє вносити до слайдів презентації не лише тексти, малюнки, об’єкти тощо,
розміщені на даному конкретному комп’ютері, але й забезпечувати взаємозв’язок
із об’єктами, які розміщені в інших місцях, зокрема, в глобальній мережі
Інтернет. Метою виступу Ольги Петрівни було навчання учнів забезпечувати
взаємозв’язки між різними інформаційними об’єктами за допомогою єдино прийнятої
в інформаційній спільноті системи – гіперактивних посилань.
Соловей Олександр
Вікторович. Провів урок інформатики у 11 класі, який навчається за
інформаційно-технологічним профілем. Тема уроку – «Створення бази даних за допомогою
мови програмування Delphi». Понад 90% всієї інформації, яка міститься у мережі Інтернет, сформована
у компактні бази даних. Розуміння принципів та методів організації роботи з
інформацією, яка міститься у базах даних є важливою передумовою для забезпечення
можливості практичного застосування набутих знань, умінь та навичок у майбутніх
програмістів. Обрана вчителем тема є досить складною, тому Олександр Вікторович
вдало обрав форму проведення уроку у вигляді тренінгу. Власне саме такий підхід
дозволив йому отримати задовільний результат – практично всі учнів на момент
завершення уроку створили проект власної бази даних та розпочали вносити до неї
інформацію.
Фокіна Любов Олексіївна.
Провела урок
інформатики у 9 класі. Тема уроку – «Стиснення даних. Архівація.
Програми для
архівації». Важливою властивістю інформації є можливість її передачі,
обміну
між користувачами, що передбачає використання тих чи інших
інформаційно-комунікаційних каналів. Технічні характеристики цих каналів
мають
певні обмеження, зумовлені фізичними процесами, що відбуваються при
передачі
інформації. Тому велике значення має властивість інформації до
стиснення. На
уроці Любов Олексіївна запропонувала учням познайомитися із основними
алгоритмами, які використовуються при стисненні інформації. Практичні
навички
здобули учні при використанні однієї із сучасних програм для архівації –
WinRAR, а також зробили невеличкий екскурс у історію створення
різних програм для архівації даних.